Opleidingsorkest

Het opleidingsorkest van Koninklijke fanfare Sint Cornelius telt ongeveer 45 spelende leden.

Het opleidingsorkest laat beginnende muzikanten op hun eigen niveau kennis maken met muzikaal samenspel, zodat zij vervolgens kunnen doorstromen naar de Koninklijke fanfare.

Het opleidingsorkest staat alweer enkele jaren onder leiding van Frank van Wely.
Ontzettend trots zijn wij op het feit dat er al vanaf eind jaren ‘90 een toestroom van jonge en beginnende muzikanten blijft komen, zodat het opleidingsorkest succesvol blijft!

Het opleidingsorkest speelt luchtige en herkenbare (pop)muziek zoals ‘Carnaval Festival’, ‘Ik neem je mee’, ‘Mombassa Beat’ en nummers uit verschillende Disney Films.

Het jeugdbestuur van het opleidingsorkest organiseert meerdere malen per jaar uitdagende concerten.
Enkele hoogtepunten van de afgelopen jaren zijn deelname aan het Eurofestival,  concerten in de Efteling, het Duitse attractiepark Irrland en Centerparcs Heiderbos en een Maffe Muziek Middag in ons eigen MFA Knillus.

Jeugdbestuur:

Het jeugdbestuur is in 2003 opgericht met als doel het enthousiasmeren en stimuleren van het Opleidingsorkest.
Dit doet het jeugdbestuur oa door het organiseren van uitdagende concerten, open te staan voor vragen en wensen vanuit de leden, te vergaderen over onderwerpen die voor het opleidingsorkest van belang zijn, concerten een vernieuwend tintje geven, ondersteunen van de dirigent, zorgen voor een goede afstemming met het fanfareorkest en nadenken over de ontwikkelingen van de toekomst.

Opleidingsorkest