Slagwerkgroep

Slagwerkgroep Fanfare St. Cornelius

Zet deze 5 drummers op het podium en het resultaat is een interactief en ritmisch programma die het publiek zal opzwepen, wakker schudden of voor een knallende eindshow zal zorgen.
De in 2000 opgerichte slagwerkgroep komt voort uit de jeugdopleiding van Koninklijke fanfare St. Cornelius.
De slagwerkers staan onder leiding van percussionist Frank van Wely, die de slagwerkgroep al vanaf de oprichting de fijne kneepjes van het vak bijbrengt.
Met een repertoire van o.a. Braziliaanse, Afrikaanse en Spaanse ritmes, op smaak gemaakt met een snufje hedendaagse hits en overgoten met een Latin-sausje, kortom: een show voor alle zintuigen.

Hoogtepunten van deze slagwerkgroep zijn:

De concertreis die in juli 2003 werd gemaakt naar België. Met gevarieerde en moderne muziek werd het publiek geregeld gek gemaakt.
Concertreis in 2006 naar Bernkastel-Kues in Duitsland ondernomen, waar de slagwerkgroep, samen met het fanfareorkest, enkele verrassende concerten verzorgde.
Concertreis in 2007 naar Alsfeld in Duitsland. Door de deelname van onze slagwerkgroep werden de juryleden van dit toernooi verrast en zaten even met hun handen in het haar, terwijl ondertussen de hele tribune uit haar dak ging. Ook in een bomvolle tent verzorgde de slagwerkgroep samen met de fanfare voor een wervelend optreden waarbij het publiek telkens weer verrast werd.
Daarnaast speelde deze slagwerkgroep oa bij het Bevrijdingsfestival in Den Haag en Wageningen, Beautiful Eleven te Boxmeer en organiseerde 2 keer een eigen live-show ‘Drumnight’ te Vierlingsbeek. Ook gaat de slagwerkgroep graag de samenwerking aan met andere verenigingen/orkesten/bands/enz. om projecten als Proms of uitwisselingsconcerten te verzorgen. Geen uitdaging is hen teveel!

Voor meer info of boekingen kunt u contact opnemen via de contactpagina.

Slagwerkgroep