Geslaagd Nieuwjaarsconcert van Fanfare St. Cornelius

Publicatiedatum: Zondag 06 januari 2008
Geslaagd Nieuwjaarsconcert van Fanfare St. Cornelius.

Zaterdagavond 5 januari gaven Fanfare St. Cornelius en de Slagwerkgroep, weer haar traditionele Nieuwjaarsconcert.

In een, zo goed als uitverkocht, gemeenschapshuis begon de fanfare, olv. Chris Cuppen, na opening door de voorzitter, met het concert.
Na een mars en het concertwerk “The New Village”, was het de beurt aan Josefien Wijnhoven uit Bergen om, begeleid door de fanfare, het nummer “Don’t cry for me Argentina” te zingen, waarna de fanfare haar optreden voor de pauze afsloot met “Flower Power”.
Voor de pauze kwam ook de Slagwerkgroep voor het voetlicht.
Met twee vlotte nummers in Samba stijl wisten ze het publiek heel goed te vermaken.
Hierna keek voorzitter Herman van Bree nog terug op 2007, maar vooral vooruit naar 2008, met een gepland Benefietconcert in september en eventueel ook nog ’n concours deelname.

Na de pauze liet Frank van Wely horen en zien wat je met slagwerkers en “Blacklight” kunt doen.
Om de verrassing kompleet te maken kwamen de slagwerkers hierna met een optreden met: Bloemkolen, Patat, Limonade, chips, Thee met ’n koekje en tot slot Vanille en Chocolade vla.
Na dit spektakel was het weer de beurt aan de fanfare die begon met “King Size” waarna Josefien Wijnhoven “Nine to Five” vertolkte.
Fanfare St. Cornelius ging hierna alleen verder met “A Klezmir Karnival”, waarna ze, samen met Josefien Wijnhoven, het concert afsloten met “A Happy New Year.

Fanfare St. Cornelius en de Slagwerkgroep kunnen terug zien op een zeer geslaagd begin van 2008.

Foto’s van dit concert, gemaakt door fotograaf Math. Broeren, zijn te zien in het fotoalbum.
Als iemand wil reageren op het concert, dan kan dit altijd in het gastenboek van de fanfare.

Iedereen een gelukkig 2008