Nieuws van Fanfare St. Cornelius

Publicatiedatum: Woensdag 20 februari 2008
Nieuws van fanfare St. Cornelius.

Na de zware voorbereiding op het nieuwjaarsconcert en diverse muzikale ondersteuningen tijdens de kersttijd is het een rustige tijd voor de fanfare geweest. Maar die tijd is voorbij.
Het volgende staat eraan te komen

Euro-festival.

Op zaterdag 15 maart zal ons jeugdorkest deelnemen aan het eurofestival in Maasbracht. Dit festival is er een speciaal bedoeld voor jeugdkorpsen. Van 13.15 tot 13.45 zal het jeugdorkest een 3-tal muziekstukken ten gehore brengen voor een jury die hier dan een beoordeling voor geven. Voor de muzikanten is dit festival een hele uitdaging.

Uitwisselingsconcerten.

Op zondag 13 april en zaterdag 31 mei zal de fanfare en slagwerkgroep een 2-tal uitwisselingsconcert geven. Met wie en waar deze worden gehouden is bij het ter perse gaan van deze editie nog niet bekend.

Solistenconcours.

Ook dit jaar organiseert fanfare St. Cornelius weer een solistenconcours voor al haar leden. Dit jaar wordt het solistenconcours gehouden op zondag 20 april. De diverse muzikanten van de diverse niveau’s zullen laten horen aan een jury en aan het publiek wat ze muzikaal allemaal kunnen. En geloof ons, dat is heel wat. Wat deze dag zo interessant maakt is dat alle niveau’s gewoon door elkaar worden ingepland. Dat maakt het luisteren leuk en afwisselend.

Rommelmarkt.

Op zondag 14 september wordt de rommelmarkt weer georganiseerd.

Benefietconcert.

Op zondag 21 september wil fanfare St. Cornelius, samen met de diverse verenigingen uit Vortum-Mullem, een benefietconcert organiseren. De opbrengst voor dit benefietconcert zal ten goede komen voor Zuster Ancilla, beter bekend als Riek Huybers, en een nog nader te bepalen goed doel uit Vortum-Mullem. Deze dag zal als thema hebben: Afrika. Dit betekent dat alles wat wordt gepresenteerd, uitgebeeld, voorgesteld, georganiseerd enz, enz. iets heeft te maken met afrika.