Vakantiegevoel begint te gloren

Publicatiedatum: Vrijdag 23 mei 2008
FANFARE ST. CORNELIUS NADERT VAKANTIEPERIODE.

Ook voor fanfare St. Cornelius zit de vakantie er weer aan te komen.
Voor het zover is staan er nog enkele activiteiten op het programma:

ANJERACTIE.

De afgelopen week is er gecollecteerd voor de Anjeractie, ook bekend als het Prins Bernard Cultuurfonds.
Deze stichting steunt diverse verenigingen. Fanfare St. Cornelius heeft ook dit jaar op hun steun mogen rekenen.
Onze vereniging heeft maar liefst € 5000,-- subsidie mogen ontvangen, voor de aanschaf van uniformen en diverse instrumenten.

PEELTOERNOOI.

In 29 november 2008 gaat de fanfare weer op concours. Op dit moment zijn de voorbereidingen voor dit concours al in volle gang. Dit is wel even wennen voor de leden, want met een andere dirigent komt er ook een andere voorbereiding.
Een onderdeel van deze voorbereiding is deelname aan het Peeltoernooi op 8 juni.
Fanfare St. Cornelius laat een 3-tal muziekwerken beoordelen en zal dan na het Peeltoernooi bepalen met welke 2 muziekstukken het op concours gaat.
De muziekwerken die de fanfare zal spelen zijn: Summer fantasy, Dakota en Seagate ouverture.

THE BEAUTIFUL ELEVEN.

Op zaterdag 14 juni organiseert de gemeente Boxmeer The Beautiful Eleven. Dit is een muziektreffen met een muzikale act uit elk kerkdorp. Vortum-Mullem zal de slagwerkgroep van onze fanfare afvaardigen.
Er is voor de slagwerkgroep gekozen omdat deze enthousiaste jongens altijd een verrassend stuk op de planken brengen.
Wij kunnen u verzekeren dat de 5 minuten die "onze jongens" mogen optreden spectaculair, verrassend, mooi en bijzonder zullen zijn.
Vanaf 19.30 uur wordt er geloot wie, wanneer optreedt in de tent op het Weyerplein in Boxmeer.

LAATSTE REPETITIE.

En dan is het zover. De laatste repetitie van het seizoen 2007/2008. Deze wordt gehouden op donderdag 26 juni. Als het weer het toelaat wordt er op deze avond een buitenconcert gegeven, door de fanfare, slagwerkgroep, jeugdorkest en alle blokfluiters. Tevens worden op de avond, die om 19.30 uur begint, de muzikale geslaagden in het zonnetje gezet. Zij krijgen die avond hun welverdiende diploma.
Mocht het weer het niet toelaten dan wordt hetzelfde programma in "'t Gemeenschapshuus" uitgevoerd.

ROMMELMARKT.

De jaarlijkse rommelmarkt van Fanfare St. Cornelius is dit jaar op zondag 14 september.
Vanaf 9 uur kunt u op het Kerkplein terecht.

BENEFIETCONCERT.

Op zondag 21 september wordt dan eindelijk het 1e benefietconcert georganiseerd. Zoals het er nu uitziet wordt u een muzikale Afrikaans thema middag voorgeschoteld, met een diversiteit aan Afrikaanse muziek, zang en dans. Het precieze programma is nog niet helemaal bekend. Dit zal zo snel mogelijk bekend worden gemaakt. Zoals al eerder
vermeld komt de opbrengst ten goede aan Zr Riek Hubers en aan een nog nader te
bepalen Vortums doel.