Fanfare Sint Cornelius, Slagwerkgroep en Jeugdorkest

Publicatiedatum: Donderdag 23 april 2009
Fanfare

Voor fanfare St. Cornelius zal de maand mei in het teken staan als voorbereiding voor het peeltoernooi op 7 juni.
Na een geslaagd Bondsconcours in november 2008, zal de fanfare zich laten beoordelen op het peeltoernooi.
Dit zal dus, na de promotie op het Bondsconcours, een eerste beoordeling worden op 3e divisie niveau.
De te beoordelen werken zijn Trimbeka en Festa Peasana.
Fanfare St. Cornelius zal om 12.00 uur haar klanken laten horen.
Het peeltoernooi wordt gehouden in Meijel.
Echter, voordat de muzikanten afreizen naar Meijel zullen ze op zondag 24 mei eerst een uitwisselingsconcert houden in Broekhuizen.
Meer informatie hierover volgt op www.vortum-mullem.info.
Houd de site dus goed in de gaten.

Slagwerkgroep.

Terwijl voor de fanfare de maand mei een voorbereiding, zullen de slagwerkers zich weer van hun beste kant laten horen. Hieronder het programma.

21 mei optreden in centrum Boxmeer tijdens koopzondag

24 mei s’morgens uitwisselingsconcert met Sambeek en ? vanaf 11.00 -13.00 uur

24 mei s’middags concert in Broekhuizen samen met de fanfare

7 juni Open podium in Geldrop vanaf 13.00 uur (exacte speeltijd is nog niet bekend)

Ook hiervoor geldt dat als meer informatie bekend is dit op de site van Vortum-Mullem bekend wordt gemaakt.

Jeugdorkest.

De jeugdige muzikanten uit Vortum-Mullem hebben in de maand mei ook een druk programma.
Nadat de ze op het euro-festival te maasbracht een keurige "ruim voldoende" hadden gescoord zullen ze op 17 mei deelnemen aan een concert-programma in St. Anthonis.
Aan dit concert zullen diverse jeugdorkesten uit de regio deelnemen.
Het jeugdorkest zal een luchtig concert ten gehore brengen, maar ook dit wordt door een officieele jury beoordeeld.
De muzikanten zullen dus hun beste beentje voor zetten.
Het tijdstip van optreden is op dit moment nog niet bekend, maar ook dat kunt U t.z.t. terugvinden op de site van Vortum-Mullem.

Op 31 mei, 2e pinksterdag, is het in Vortum-Mullem de viering van de communicanten.
Zoals het al een jarenlange traditie is, zal het jeugdorkest deze viering ook dit jaar weer muzikaal opluisteren.
De communnieviering begint om 10.30 uur.

Voor in de agenda.

Noteer deze datum nu alvast in uw agenda.
13 september is er op het kerkplein weer de jaarlijkse rommelmarkt.