Nieuws van Fanfare St. Cornelius

Publicatiedatum: Dinsdag 15 december 2009
Fanfare St Cornelius maakt zich op voor het feestjaar

Fanfare opent eeuwjaar.

2010 wordt voor fanfare St. Cornelius een jaar om nooit te vergeten.
Dan bestaat de fanfare nl 100 jaar.
Op 2 januari zal dit eeuwjaar officieel, maar ook vooral, spectaculair worden geopend.
Deze dag is namelijk het Nieuwjaarsconcert.
En dat zal dit jaar anders zijn dan dat u van ons gewend bent !!
De avond zal worden verzorgt door, natuurlijk de Fanfare en Slagwerkgroep, maar dit jaar is er ook een nieuw item.
Sinds enkele maanden is er in Vortum-Mullem een musicalgroep.
Dit zijn een stel enthousiaste meiden die, onder begeleiding van Fanfare en Slagwerkgroep, zang en dans tot kunst verheffen.
Op deze avond zal de try-out zijn voor wat op het eeuwfeest hun hoogtepunt moet worden.
Het hoogtepunt van het Nieuwjaarsconcert zal ongetwijfeld de presentatie zijn van de nieuwe kostuums voor de muzikanten van Fanfare en Slagwerkgroep St. Cornelius.
Het Nieuwjaarsconcert begint om 19.30 uur en wordt georganiseerd in “’t Gemeenschapshuus”.

2e Kerstdag.

Zoals elk jaar zal het jeugdorkest ook dit jaar weer haar muzikale medewerking verlenen tijdens de Kerstmis op 2e kerstdag
Wegens ziekte van dirigent Bas Clabbers staat het Jeugdorkest voor deze gelegenheid onder leiding van Anneke Romein, dochter van onze voormalige dirigent Betty Bartels.

FEESTWEEKEND.
Op 28, 29 en 30 mei is het in Vortum-Mullem groot feest.
Dan wordt het gevierd dat fanfare St. Cornelius 100 jaar bestaat.
Het weekend wordt op vrijdagavond geopend met een Promsconcert.
Diverse lokale en regionale artiesten zullen hun beste beentje voorzetten om deze avond tot een gigantisch succes te maken.
Op 29 mei komen de nationale artiesten naar Vortum-Mullem.
Monique Smit, Jan Keizer, George Baker en Nick en Simon zullen een waar feest maken van deze Volendamse avond.
Zondag 30 mei is de dag van de reunie.
Deze dag is voor alle inwoners en oud-inwoners van Vortum-Mullem.
De dag wordt geopend met een heilige mis.
Aansluitend zal er in de feestzaal een koffietafel/brunch worden aangeboden.
Als alle buikjes zijn gevuld kan het feest losbarsten.

Het eeuwfeest wordt georganiseerd in de feestzaal op het terrein bij Peter Stevens en
Remke Bannink

Voor de jeugd zal er later in het jaar ook een dag worden georganiseerd.
Deze dag is op zaterdag 26 juni.
Meer informatie over de jeugddag volgt nog.

De receptie voor de jubilerende vereniging is op 24 oktober. Op deze dag zal tevens het boek “Vortum-Mullem, een dorp waar muziek inzit” worden gepresenteerd.

Verder wenst fanfare St. Cornelius u een fantastisch uiteinde en een geweldig 2010 toe.