Fanfare St. Cornelius weer van start

Publicatiedatum: Woensdag 22 september 2010
DRUKKE OKTOBERMAAND FANFARE ST. CORNELIUS.

Voor fanfare St. Cornelius staat er een drukke oktobermaand op het programma. Nadat de leden na een fantastisch feestweekend konden genieten van een welverdiende vakantie, zijn ondertussen de ventielen alweer flink gesmeerd.

Allereerst staat er op 9 oktober een uitwisselingsconcert met de collega-fanfare uit De Rips gepland.
Tijdens dit concert zullen de beide fanfares en slagwerkgroepen weer hun beste beentje voorzetten.
Dit uitwisselingsconcert wordt georganiseerd in "'t Gemeenschapshuus" en de aanvang is om 19.30 uur.

Het weekend van 23 en 24 oktober staat in het teken van de receptie voor de jubelerende fanfare.
Tijdens dit weekend ontvangt de fanfare de harmonie uit Oberschmeien. Dit is een dorpje vlak bij Sigmaringen.
Op zaterdag zullen zij arriveren en deze dag staat geheel in het teken van verbroedering. Een gezamenlijke repetitie en een gezellige barbecue voor beide korpsen zullen hier zeker voor zorgen.
Zondag 24 oktober staat dan in het teken van de receptie.
De dag wordt geopend met een heilige mis en hieraan zullen natuurlijk onze Duitse vrienden hun medewerking verlenen, maar ook het gemengd koor zal zich van haar muzikale kant laten horen.
Na de heilige mis zal in de tent op het kerkplein om 11.30 uur de receptie worden geopend met een gezamenlijk concert van Harmonie Oberschmeien en fanfare St. Cornelius.
Hierna krijgt u de gelegenheid om de jubelerende fanfare persoonlijk te feliciteren.
Tijdens de receptie zullen ook een 10-tal jubilarissen worden gehuldigd.
Ook zal op deze middag het boek "Vortum-Mullem, een dorp waar muziek in zit" officieel worden gepresenteerd.
Meer over dit boek vindt U in het Dorpsblad.
Natuurlijk zal tijdens de receptie een optreden van onze slagwerkgroep niet ontbreken.

Om 18.00 uur start dan het avondprogramma.
Met medewerking van natuurlijk de harmonie uit Oberschmeien, maar ook met de slagwerkgroep en VGTumult belooft dit weer een gezellige avond te worden.
Fanfare St. Cornelius zorgt voor een hapje en een drankje.
Als u, als inwoner, zorgt voor de gezelligheid, zal ook dit weekend weer een fantastisch weekend te worden.

PROMSAVOND.

Nog even terug naar vrijdagavond 29 mei. Dit was de avond waarop fanfare en slagwerkgroep St. Cornelius een spetterend Promsconcert neerzette.
Tijdens deze avond zijn er ook opnames gemaakt.
U kunt hiervan een DVD bemachtigen en nogmaals deze geweldige avond beleven.
Tijdens de receptie op zondag 24 oktober is er de mogelijkheid om deze DVD te bestellen.
Er komen 2 versies in omloop.
Een versie waarop de hele avond op is te zien en te horen en een andere versie waarop u alleen alle muzieknummers kunt horen.
Deze dvd's kosten u slechts 12,00 per stuk.
Mocht u niet in de gelegenheid zijn om de DVD tijdens de receptie te bestellen dan kunt u dit ook doen via het volgende mailadres: secretariaat@fanfarevortum.nl
Tip: deze DVD is een mooi cadeau voor de naderende decembermaand!

Met muzikale groeten,
fanfare St. Cornelius.