Fanfare geniet in Duitsland

Publicatiedatum: Zondag 14 juli 2013
Fanfare succesvol in Oberschmeien

In het weekend van 5 t/m 7 juli is Fanfare St. Cornelius op stap geweest naar Oberschmeien in Duitsland.
Oberschmeien behoort bij de Gemeente Sigmaringen, de partnergemeente van onze Gemeente Boxmeer.
Naar aanleiding van het 100 jarig bestaan van onze fanfare in 2010, heeft de muziekvereniging uit Oberschmeien een bezoek gebracht aan Vortum-Mullem.
Nu was het onze beurt om Oberschmeien een bezoek te brengen.

Na een nachtelijke busreis kwam het gezelschap om +/- 10 uur in Oberschmeien aan.
Er wachtte de leden een warm onthaal en een lekker ontbijt, om de verdere dag weer aan te kunnen.
Na de diverse contacten weer aangehaald te hebben, bleek de Muziekvereniging van Oberschmeien een erg leuk programma gemaakt te hebben voor het gehele weekend waarbij overal aan gedacht was.

Vrijdag was er nog een bezoek en optreden in de Gartenschau in Sigmaringen, een soort kleine Floriade. Ons optreden was onderdeel van een totale presentatie over Oberschmeien.
Zaterdag stond Sigmaringen centraal.
Er was een rondleiding door de stad, en een officiële ontvangst op het stadhuis, door de burgemeester van Sigmaring.
Ook een rondleiding door het kasteel van Sigmaringen ontbrak niet, en natuurlijk vrije tijd, om kennis te maken met de middenstand en de diverse terrassen.

Oberschmeien heeft een prachtig, ruim “gemeenschapshuis”
s’Avonds was er in dit gebouw een gezamenlijk concert, waarbij onze fanfare een 6 tal nummers samen speelde met de Muziekvereniging Oberschmeien.
Voor een volle zaal nam daarna onze club het heft in handen.
Middels een aantal, erg publieksvriendelijke nummers en de vertrouwde optredens van de Slagwerkgroep, kwam het publiek onder invloed van de muziek.
Mede door het opzwepend gedrag van enkele meegereisde supporters, eindigde dit concert met mensen op de tafels en een geweldig applaus.

Zondags werd er geopend met een H. Mis die door beide orkesten werd opgeluisterd.
Hierna het, typischs Duitse, “Fruhshoppen” , wat ons “buitenlanders” toch ook goed af ging.
In de middag stond er een hele leuke wandeling door het Donautal op het programma.

De afsluiting van het weekend was zondagavond, middels een gezellige contactavond, met een natje en een droogje, waarna de bus om 24.00 uur weer naar huis vertrok.

Om maandagmorgen 9.15 uur was alles herinnering.

Muziekvereniging Oberschmeien, BEDANKT voor een geweldig weekend!!
We houden contact!!

Foto’s van het weekend staan in het fotoalbum.