Geslaagde Maffe Muziek Morgen

Publicatiedatum: Zaterdag 13 december 2014
Maffe Muziek Morgen erg Maf!

Vorige week zondag, 7 december, heeft Vortum- Mullem mogen genieten van een geslaagde Maffe Muziek Morgen.
Het opleidingsorkest trapte zelf af met het nummer Stille Nacht, wat tot grote verbazing van het publiek daadwerkelijk ‘stil’ werd gespeeld.
Maf! en tegelijkertijd een goede oefening om naar de dirigent te blijven kijken.
Toen het nummer Stille Nacht ook met geluid ten gehore werd gebracht, hadden de Slaperige Slagwerkers zich verslapen en kwamen in hun pyjama ten tonele.
Het was nauwelijks te merken dat Lucas en Teun te gast waren, want ze mengden zich perfect in het orkest!
Na de kerstvakantie zal er een jeugdslagwerkgroep starten, zodat al ons nieuwe slagwerktalent de kans krijgt om zich te ontwikkelen.
De blokfluiters speelden 2 mooie nummers en sloten af met een nummer wat zij gezamenlijk met het opleidingsorkest ten gehore brachten.
In de pauze waren er voor de kinderen allerlei maffe activiteiten te doen in de standjes van Jolige Jose en Lollige Liset.
Doe Raar met je Haar, Belachelijke Brillen knutselen en Gekke Gezichten schminken.
In eerste instantie waren de bezoekers nog wat voorzichtig, maar uiteindelijk gooiden ze alle gene overboord.
Na de pauze werd op het nummer ‘Sport en Music’ een touwtjepring-wedstrijd gehouden.
Mandy Denen en John Ebben waren de winnaars en sprongen het eerste deel van het nummer helemaal uit.
Ook vond er net als vorig jaar een live stoelendans wedstrijd plaats, die werd gewonnen door Chiel Ebbers.
Als klapper op de vuurpijl gingen Prins Teun, Prinses Suus en adjudant Jarno voorop in de polonaise.
Het opleidingsorkest is apetrots op dit prinsentrio in hun midden.
We willen het publiek erg bedanken voor de grote opkomst en het grote enthousiasme!

Janske Roelofs