Nieuws van het Opleidingsorkest

Publicatiedatum: Zondag 21 juni 2015
Opleidingsorkest schitterde tijdens Kerkennacht 2015!

Zaterdagavond gaf het opleidingsorkest een geweldig optreden in een volle St. Petersbasiliek!
Boxmeer was onder de indruk van het jonge muzikale talent van Koninklijke Fanfare Sint Cornelius.
Ook het nieuwe top 40 nummer 4/5 Seconds, gearrangeerd door Bart Dekkers, klonk prachtig!

Om 21 uur was het tijd voor een humoristische en inspirerende ‘lekenpreek’ van Guido Weijers.
De kern van zijn verhaal was dat iedereen elkaar de vrijheid moet geven om te geloven wat je wilt geloven. Voorafgaand aan de lekenpreek kregen de leden van het opleidingsorkest Guido zo ver om samen met hen op de foto te gaan en handtekeningen uit de delen.
Zelfs een handtekening voor juffrouw Tanja werd binnengehaald.

Later op de avond durfden Dennis en Sander Ruhl en Bram Creemers het aan om met Guido in debat te gaan over het geloof en de kerk over 20 jaar.
Bram verwacht dat de kerk over 20 jaar nog leger zal zijn en er een stukje Nederlandse cultuur verloren zal zijn gegaan.
Sander heeft deze verwachting niet, omdat er nog steeds veel mensen zijn die vasthouden aan het geloof.
Guido gaf aan dat hij zijn kinderen niet wil laten dopen, omdat zij zelf een keuze moeten kunnen maken.
Dennis weerlegde dit argument door te zeggen dat niet kiezen voor doop, ook een keuze is.
Wat een lefgozers!

De BLOS heeft de hele avond gefilmd, dus binnenkort zal er meer te zien zijn van deze geslaagde avond op Blos-TV.

Excuses aan alle ouders die het optreden van het opleidingsorkest hebben gemist, omdat we 15 min eerder op het programma stonden dan gepland! Helaas waren wij hier vooraf niet over ingelicht.

Muzikale groet,

Janske  Roelofs

Opleidingsorkest trots op Gijs, John & Ilona!

Twee weken geleden reisde de familie Hendriks samen af naar Frankrijk, waar Gijs het presteerde om de Alpe d’huzes 3x te beklimmen met zijn wielrenfiets!
John beklom de berg te voet!  Afgelopen week is Ilona geslaagd voor haar VWO-examen!

Het opleidingsorkest feliciteert Gijs, John & Ilona en is heel erg trots op deze 3 kanjers!