In Memoriam Alfons Broeren

Publicatiedatum: Donderdag 30 mei 2019
Afgelopen zondag 26 Mei bereikte ons het bericht dat, Alfons Broeren, op 59 jarige leeftijd, is gestorven. Alfons was een zeer gewaardeerd lid, die al sinds 1975 lid was van onze vereniging. De trompet was het instrument waar Alfons al die jaren op speelde, ongetwijfeld gestart onder leiding van buurman Harrie van de Kroonenberg. Ook ik mocht starten op een trompet en al gauw zaten we jaren langs elkaar in de trompet sectie. Ik heb daar veel van hem geleerd.  Alfons groeide uit tot een zeer bekwaam trompettist, hij heeft menig solo gespeeld. The Last Post heeft hij ontelbaar vaak met de Allerzielen viering op het kerkhof gespeeld. In weer en wind stond Alfons daar ter nagedachtenis aan allen die gestorven waren, ogenschijnlijk zonder zenuwen of vrees. Heel veel respect daarvoor.

Niet alleen muzikaal was hij actief, hij zat ook in menig commissie. De Sponsor Commissie waar hij geld inzamelde om met name het Nieuwjaars Concert te bekostigen. Met het opbouwen van de Metworst Tent was hij altijd present. Met de jaarlijkse Rommelmarkt stond altijd achter de kraam met gereedschap bij het “goeie spul” zoals wij dat zeiden. Ook hier stonden we naast elkaar en hebben we menig boormachine, zaag of hamer verkocht. En vooral veel plezier gehad. We zijn blij dat hij altijd onze fanfare is blijven steunen ook al ging hij samen met Iny in Vierlingsbeek wonen. De muzikaliteit heeft hij ook doorgegeven aan zijn kinderen. Luc is ons ook komen versterken, natuurlijk ook op een trompet daar zijn we heel erg blij mee. Wij zijn heel dankbaar voor wat Alfons allemaal voor onze vereniging gedaan heeft. Wij wensen Iny, kinderen,  kleinkinderen en de verdere familie heel veel sterkte toe met het verwerken van dit verlies.

Geplaatst door: Saskia Broeder