Laatste Repetitie en Diploma Uitreiking

Publicatiedatum: Zaterdag 06 juli 2019

Afgelopen donderdag vond alweer de laatste repetitie voor de zomervakantie plaats. Dit keer een gezamenlijke repetitie waarbij het Opleidingsorkest om 19.00u begon. Zij begonnen de avond oa met  de nummers: “Sofia”,  gezamenlijk met de blokfluiters,  en “The Pink Panther”, waarbij er een prachtige saxofoon solo is weggelegd voor Sven van Kasteren”.  Het opleidingsorkest werd afgewisseld met de Jeugdslagwerkgroep die ritmische klanken ten gehore brachten. Dit alles olv Frank van Wely

Natuurlijk lieten ook de blokfluiters horen wat zij afgelopen jaar geleerd hebben olv Marjan Jakobs. Zij speelde onder begeleiding van CD het nummer: “Shotgun” en al lijkt het heel gemakkelijk om met een cd te spelen. Ga er maar staan na 1 of 2 jaar blokfluit ervaring.

Als laatste nummer voor de  pauze, schoof de Fanfare bij het Opleidingsorkest om gezamenlijk het nummer “Cheerleader” ten gehore te brengen. Om al deze muzikanten gezamenlijk te zien spelen bezorgt menig toeschouwer kippenvel. Wat een mooie club muzikanten bij elkaar.

Tijdens de pauze ontvingen de geslaagde aan de muziekschool hun welverdiende diploma. Dit waren op

Blokfluit:
Sanne van Bree
Yara van de Groes
Stef Jakobs
Tim Jakobs

Diploma A:
Yara Ermers (Alt Sax)
Sven van Kasteren (Tenor Sax)

Diploma B:
Sjors Graat (Alt Sax)

Diploma C:
Thijs Willems (Trombone)

Nogmaals aan alle  geslaagde Gefeliciteerd met jullie welverdiende diploma.

Als laatste was het de beurt aan de Fanfare die haar eerste thuisconcert gaf onder leiding van hun nieuwe dirigent Henk Houben. Zij speelde oa “Ruby Thuesday” van de Rolling Stones en “Sax in the City” Waarbij de saxofoons centraal staan. Zo gaven Claudia Ebbers op Tenor Sax, Marjan Jakobs en Sjeela Janssen op Alt Sax en Joyce Smeijers op Sopraan Sax een prachtige solo weg.

Wij gaan nu genieten van een welverdiende vakantie. En willen via deze weg nog een ieder die iets betekend heeft voor Koninklijke Fanfare st Cornelius bedanken voor hun inzet.

Voor nu wensen wij iedereen een fijne vakantie en tot na de zomer!

(De foto’s van deze avond staan nu in het fotoalbum)

Geplaatst door: Saskia Broeder