Goed toeven aan de Oever

Publicatiedatum: Zondag 24 juli 2022

Afgelopen weekend heeft Koninklijke Fanfare st Cornelius het seizoen afgesloten. Zaterdag is de vereniging per bus afgereisd naar Almere om daar op de Floriade een mooi optreden te verzorgen. Het prachtige weer, de bloemen in bloei en de muzikale klanken van zowel het Fanfare orkest als van de Slagwerkgroep hebben ervoor gezorgd dat veel bezoekers van de Floriade met muzikale oren naar huis zijn gegaan. Om deze dag af te sluiten stonden bij binnenkomst in Vortum-Mullem de barbecue's al de gloeien om de honger van de muzikanten te stillen. De avond werd zoals onze vereniging dat zo goed kan, in stijl op het terras afgesloten.

Zondag stond in het teken van het zomerconcert: "Goed toeven bij de Oever" maar voordat we richting de maas gingen hebben we genoten van een gezamelijk ontbijt. Aan het einde van de ochtend zijn we allen naar de veerpont vertrokken om daar kennis te maken met een klein festival terrein. Een podiumoplegger, biertafels voor het publiek, een koelwagen met verfrissende drankjes, een ijscowagen, het zonnetje en af en toe een windje waren alle ingrediënten voor een mooi zomerconcert. Het Fanfare orkest en de Slagwerkgroep wisselde elkaar af met verschillende nummers. Waarbij de Slagwerkgroep al drummend de provinciegrens over ging met dank aan de veerpont. Ook de Joekels en VGTumult hebben hun muzikale klanken laten horen. Kortom een zeer geslaagde dag.

Om nog na te genieten staan de foto's al in het fotoalbum, met dank aan fotograaf Math.

Nu gaat de vereniging genieten van hun welverdiende vakantie. In september starten de repetities weer en in oktober staan het eerste optreden alweer op het programma, noteer alvast in de agenda:

30 oktober Koffieconcert Fanfare St Cornelius

En iets verder weg maar zeker het noteren waard!

21/22 oktober 2023 Drumnight 3 van onze ritmische Slagwerkgroep.

Geplaatst door: Saskia Broeder